2010-02-20
 18:42:24

Riddag!

Hej!
Jag är helt slut, helt seriöst. Varit i Roasjö och ridit idag med Jennie, det var jättemysigt.
När vi åkte dit fick vi lite problem med att komma in till själva gården, så vi fick skjuts.
Sen när vi kommit fram la vi in våra grejer i storstugan och gick in i stallet, Jennie fick hästen Steina.
Hon var jätteliten! Jag skulle fått Bleangur, men jag fick Nallen för jag ville ha honom (:
Men sen gjorde vi i ordning dem och gick upp till paddocken, det var jättemycket snö. Men tillslut fick vi upp ett spår, vi galopperade på volt, tölta och travade. Det var jättemysigt, fick dessutom en chans att lära känna Nallen lite, har ju aldrig ridit honom innan. Sen så var det så fick vi ge hästarna lite hö, så gick vi och åt mat, spagetti och köttfärsås.
Efter lunch var det till att sadla hästarna igen, och ge sig ut på en långritt! Det var jättekul, mysigt med mycket snö. Men väldigt kallt, men det gick bra! Hästarna hade snö ända upp till magen, så jag tror att det var lite tungt att gå. Men vi galopperade och töltade osv!
Så det var jättemysigt, nu ska jag och mamma baka är tänkt! Tror det ska bli dumlekakor?
Så nu får ni ha det så bra, och alla hoppas på att vi vaknar imorgon med 35+ och solsken! :D
Kanske inte, men vår vill vi ha!

Peace!♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: